מיחזור נייר הרווח כולו שלנו

על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה רק 30% מהנייר הנזרק מגיע למחזור.
לנוכח העובדה שליצור נייר או מוצר חדש מנייר דרושים 70% חומרי גלם של נייר ממוחזר, הרי שהיינו יכולים לחסוך לכולנו עלויות רבות ברמה הלאומית והבינלאומית במידה והיינו ממחזרים יותר.

ברמה הסביבתית – ברגע שמדינה מתועשת ומודרנית, אשר צורכת כמויות רבות של תאית המיוצרת מעצים הנכרתים מידי יום על פני כדור הארץ, משנה את כיוון הייצור ומצליחה לאסוף מספיק חומרי גלם של נייר משומש לצרכי התעשייה שלה אזי ייכרתו פחות עצים ביערות עד ברחבי הגלובוס.
בצורה זו נצליח כולנו להפחית את גזי החממה, לדאוג שההתחממות הגלובלית תואט.
כיוון שיערות העד הנמצאים בדרום אמריקה , קנדה, רוסיה ומדינות סקנדינביה יתחילו לחזור ולהיות גורמים בעלי השפעה על האקלים העולמי.
כך גם לא ייפגעו בעלי חיים אשר מרחב המחיה שלהם מצומצם, ומדי יום בני האדם מגיעים אליהם ופוגעים בהם, ואולי נצליח גם להציל זנים נכחדים שמעטים מהם נותרו בכדור הארץ.

ברמה הכלכלית הישראלית – ברגע שיצרני הנייר בארץ יחלו להשתמש בחומרי גלם – נייר שמוחזר ומשמש לייצור מוצרים חדשים ,לא תצטרך הכלכלה הישראלית לרכוש ביתרות מטבע החוץ שלנו חומרי גלם מחו"ל . בצורה זו נצליח גם להוזיל את עלויות הייצור, שכן גם כיום נאלצים יצרני הנייר והקרטון בארץ לייבא חומרי גלם וגם זבל של נייר כדי להשתמש בו ומשלמים מחיר רב בגלל שהנייר הממוחזר תופס נפח רב על האוניות ואת מחיר התובלה והתשלום לספק האוסף במדינתו את זבל הנייר אנו נאלצים לשלם כאזרחים הקונים מוצרי נייר.

ברמה החינוכית חברתית – אנו כאזרחים צריכים לתת דוגמא בדבר מחזור על כל היבטיו , ברגע שנקנה מוצר שמיוצר מחומר ממחוזר אשר ניתן למחזרו שוב או להשתמש בו פעמים רבות, אזי גם הראנו דוגמא לסביבה וגם חסכנו לנו ברמה האישית. מדינות רבות בעולם המערבי הצליחו ליישם בהצלחה הפרדת פסולת בבתים, במשרדים ובמפעלים בצורה של תגמול לאזרח בגין איסוף החומר והבאתו למחזור. בדומה לחוק מחזור הבקבוקים הקיים כיום ובנוסף לתת קנסות – בעיקר במדינות אחרות בדבר אי הפרדת פסולת , לכן אם בישראל אנו מצליחים כיום למחזר רק 30% מהנייר, אזי נותרה לנו דרך ארוכה ורבה כדי להגיע לכמויות חומר הגלם הדרושות לתעשייה המקומית כדי שלא תצטרך לייבא זבל נייר מחוץ לארץ.

מה אנו יכולים לעשות כולנו כדי לסייע למאמץ המחזור – ראשית הפרידו את הנייר משאר הזבל, נייר מסמכים, עיתונים וספרים וכן קרטונים יכול לשמש כחומר גלם לתעשייה המקומית.
הגיעו לנקודות איסוף של נייר במידה ואין לכם בבניין המגורים או במשרד פח למחזור והביאו אליו את הנייר שלכם.

ארכיביון העוסקת במתן שירותי ארכיב דואגת לאסוף בצורה מאובטחת ומסודרת את הנייר ולהעבירו למחזור.
אנו מספקים פחי מחזור ומגיעים לאסוף את הנייר על פי הצורך באלפי נקודות בישראל.

הצטרפו למאמץ למחזור נייר הרווח כולו שלנו.

סימוכין:מתוך מאמרי ארכיביון מס` 44

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן