עולם האחסון והארכיב הארגוני הולך לקראת מחשוב ענן

Image1

הגידול המהיר בכמויות המידע הדיגיטאלי, אישי וארגוני כאחד, הוא בין המאפיינים הבולטים ביותר של העשור הנוכחי. צמיחה זו בכמויות המידע צפויה לגדול עוד יותר, זאת בשל התרחבות השימוש בשירותים עתירי נתונים, ובזכות השילוב והמיזוג בין עולם התקשורת, המדיה וטכנולוגיות המידע. רק השנה צפוי כי כמות המידע תגדל בלא פחות מ – 120 מיליארד ג`יגה בייטס. כ 12 אקסה בייטס. העולם יוצר נתונים בקצב מהיר יותר ויותר, ובו זמנית ישנו קושי הולך וגובר לאחסן היקפי אחסון כל כך גדולים. השרתים הקיימים אינם עומדים בנפחים הגדולים ובניהול שלהם.

כך נוצר מצב בו אנחנו תלויים כיום באופן קריטי בשירותים שיהיו מסוגלים לגזור ולשלוף מידע בעל ערך מתוך שלל הנתונים הזמינים בידינו – על מנת להוביל קבלת החלטות נכונות יותר. הבעיה היא ששירותים אלו תלויים בתשתיות בלתי מספקות שאינן מאובטחות דיין.

מחשוב ענן מציע ארכיטקטורת אחסון פורצת דרך. הענן יטפל במודל נתונים עשיר, יבצע פעולות עיבוד קרוב ככל אפשר למקום האחסון של התוכן המעובד, יאפשר שיטת גישה לנתונים המתבססת על תוכנם (להבדיל מהשיטות כיום המבוססות על מיקומם הפיזי).

בעזרת מחשוב ענן, יוכלו ספקי שירותים, למשל, להציע שירות "כספת דיגיטאלית", לאחסון מאובטח של מידע אישי ובכלל זה תמונות, סרטים, רשומות רפואיות, רשומות בנק וכן הלאה עבור לקוחותיהם. בעל המידע יוכל לנהל את הרשאות הגישה אל הנתונים הפרטיים שלו – כאשר כל רשומת מידע כזה כוללת גם את המטא-נתונים שלו עצמו. עלויות שמירת החומר,המהירות וכן אבטחת מידע משופרת יגרמו לכך לחברות וארגונים וכן גם אנשים פרטיים לסרוק את כל החומרים שלהם ולשמור את הכול ברשת ולא במחשבים מקומיים.

ארגונים רבים משתמשים כבר בקונפיגורציית מחשוב הענן מזה זמן לטובת הארכיב הארגוני שלהם ולמערכות התפעול דבר היוצר גמישות ניהולית רבה ויכולת עיבוד נתונים טובה יותר. כעת עם הפיתוח המואץ ביכולת אמצעי האחסון האפשרות הנפתחת גם ללקוחות קצה פרטיים לנהל את הארכיב האישי שלהם של מסמכים ותמונות נראית קרובה מתמיד.

הדבר הראשון הנראה לעין כאופרטיבי בתהליך הינו גיבוי של מכשירי טלפון ניידים, לא אחת נתקלים בעלי מכשירים חכמים בתקלה הגורמת לכך שכל הנתונים במכשיר נעלמים לעד מאחר ולא בוצע גיבוי למקום מרכזי , בנוסף לכך היכולת של האקרים להתגבר על טכנולוגיות אבטחת מידע ושתילת וירוסים וסוסים טרויאניים במערכות מחשוב ביתיות יגביר את הנהירה לכיוון מחשוב ענן גם למשתמשי קצה ביתיים ובכך יאפשר להם לשמור מסמכים ותמונות וכן קבצי מדיה אחרים כולל סרטים וקבצי משחקים על שרת מרכזי אחד הנמצא תחת טכנולוגיית מחשוב ענן.

בישראל קיימת בעיה איתה מנסה משרד התקשורת להתמודד והיא בעיית המהירות של תשתיות האינטרנט , מהירות הורדת והעלאת קבצים וכן בעיית המחירים של חבילות התקשורת,
משרד התקשורת מעוניין להכניס מתחרים חדשים לשוק ובכך להגביר את מאמצי השחקנים הקיימים להגדיל את השקעתם בתשתיות מהירות של 100 מגה בייט לשנייה ובנוסף לדאוג שהמחירים יהיו סבירים , ושגם משתמשי קצה בפריפריה יוכלו ליהנות מאינטרנט מהיר.

הגדלת המהירות יחדיו עם הגברת האבטחה סביב מחשוב הענן למשתמשי קצה יגדיל את היכולת של משתמשי קצה להעביר ארכיב ביתי הנמצא על מחשב יחיד ולשמור הרבה יותר חומר, בנוסף יאפשר להעלות את החומר מכל מחשב אחר , בעבודה או באתר אחר ובכך יאפשר גמישות לצורך נגישות החומר מכל מקום בכל זמן.

סימוכין: ממאמרי ארכיביון מס` 90
חזור

Rate this post
להצעת מחיר לחץ כאן