הגנה על המידע שלנו באמצעות גיבוי נתונים

encrypted

חשיבות המידע שברשותנו הינו רב. לא רק מידע אישי אלא גם מידע ארגוני, היסטורי וכספי. לכן יש צורך לגבות את המידע מפני סכנות האורבות לו מדי יום ועם חשיפתו לאיומים על מערכות המידע.איומים כגון וירוסים, סוסים טרויאניים, תולעים החודרים למחשבים ו/או לפגיעות באופן זדוני או בתום לב של מחיקת קבצים שלמים וספריות של מידע. ניתן לגבות בצורה יעילה פשוטה וחסכונית כל אחד על פי צרכיו באופן אישי או בארגון בו הוא עובד.

להלן סקירה קצרה של שיטות גיבוי שונות:

גיבוי באמצעות תוכנות גיבוי מקומיות או ארגוניות:

עבור משתמש הקצה בבית ניתן להשתמש בתוכנות הנמצאות על מערכות הפעלה שונות אשר מגבות את המידע באופן יזום או אוטומטי אל ספריה נפרדת במחשב. לדוגמא מערכת הפעלה של מיקרוסופט או תוכנות גיבוי שעלותן זולה יחסית וניתן להורידן מאתרי החברות באינטרנט. באמצעות מספר פעולות פשוטות הן מאפשרות גיבוי הנתונים, ובמקרה חירום חזרה אל אותו תאריך ושעה אשר לפניה קרתה תקלה ונתונים נמחקו.

בארגונים בהם יש שרתים או יותר משרת אחד , מנהל הרשת צריך לבחור בתוכנה אשר תאפשר לו לגבות את החומר , לעשות בעצם גיבוי ו"וצילום" של כל נקודת זמן בהתאם לצרכי הארגון. הגיבוי יכול להיות על ספריה נוספת באותו שרת או לספריה היושבת בשרת אחר ייעודי לצרכי גיבוי בארגון. תקלות בארגונים הקשורות לגיבוי יכולות להיות, כאמור, גם ברמה של תוכנה וגם ברמת החומרה ולכן יש לקחת בחשבון שלא צריך לגבות רק את הנתונים אלא לייצר סביבת עבודה לגיבוי המאפשרת המשך גיבוי גם כשאחת ממערכות החומרה קורסת. לכן עדיף לגבות על שרת חליפי אחר.

גיבוי באמצעות אמצעים פיזיים:

קלטות גיבוי, מרגע שארגון חש כי המידע שלו הינו בעל ערך רב וגדול דיו, ניתנות לרכישה בצורת טייפ גיבוי וחיבור אל השרת. הגיבוי באמצעות קלטת גיבוי הינו אמין ומאפשר שיחזור החומר בצורה יעילה ומהירה גם ברמת הקובץ בלבד.

גיבוי אחר, שהינו נדבך נוסף, הוא כאמור גיבוי פיזי על שרת אחר הנמצא בארגון – אפשרות זו צריכה להישקל על ידי מנהל הרשת ומערכות המידע של הארגון בבחינת עלות תועלת הקשורה להשקעה כספית של הארגון.
מידי מספר חודשים חלים שינויים רבים בתחום הגיבוי הארגוני, בבחינת תוכנות חדשות היוצאות לשוק, הקטנת התקני האיחסון והוזלתם יוצרת אפשרות ריאלית לארגונים רבים לשדרג את יכולותיהם ולגבות את הנתונים בצורה בטוחה יותר עם מערכות מתקדמות.

למשתמש הפרטי שלא צריך לרכוש טייפ גיבוי ניתן לרכוש בעלות נמוכה יחסית זיכרון חיצוני אותו ניתן לחבר באופן קל ופשוט אל המחשב ואחת לתקופה להעביר חומרים ולהעתיקם אל הזיכרון הנייד החיצוני , לחילופין ניתן לצרוב מידע על תקליטור די וי די ולשמור גרסאות של חומר עליו בבית.

גיבוי באמצעות אמצעים וירטואליים:

תוכנות רשת כיום וגם אתרי גיבוי חינמיים מאפשרים לחברות וגם למשתמשי קצה פרטיים להעביר חומרים אל אתרי שיתוף קבצים וגם על אתרי גיבוי וירטואליים. אתרים אלו מוגנים ברמת אבטחת מידע גבוהה בדומה לאתרי סליקה של כרטיסי אשראי.

חברות רבות מעבירות מידי יום את המידע שנוצר בארגון אל אתרים בהם קיימת תוכנה המאפשרת הוספת החומר שנוצר בארגון. בכל נקודת זמן בהם קיים משבר מידע בארגון ניתן למשוך את המידע ולשחזר אותו.
השימוש בשירותים הללו זול יחסית ואמין.

למשתמש הפרטי ישנם אתרים חינמיים או אתרים המאפשרים שמירת מידע בנפחים גדולים בעלויות זניחות .
אופציה זו של גיבוי אוטומטי מרחוק יוצרת למשתמש שקט נפשי לאורך זמן והופכת את חיי הארגון לנוחים יותר ללא התעסקות יומית בגיבוי הנתונים.

סימוכין:מתוך מאמרי ארכיביון מס` 38
חזור

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן