5 רעיונות מיידים לחיסכון ניירת במשרד

בשנות ה 80 של המאה ה 20 לא הייתה חשיבה הגורסת שניירת הינה משאב שיש לחסוך בו , אולם כיום 30 שנים לאחר מהפכת המחשוב במשרד , והמודעות הסביבתית הגבוהה אנו יכולים בקלות לחסוך בניירת ולתרום במשרד שלנו לשמירה על משאב עולמי – עצים.
אם כל משרד יחסוך בשנה 5 קרטונים של נייר צילום זה יחסוך בעולם כריתה של 100,000 עצים.
באמצעות צעדים פשוטים שכל אחד יכול לנקוט במשרד שלו.
להלן 5 רעיונות מיידים ,לרעיונות נוספים תוכלו לפנות לחתום מעלה .

האם צריך להדפיס את המסמך?

לפני שאתם מדפיסים מסמך, שאלו את עצמכם אם יש באמת צורך להדפיסו.אם יש לכם עותק דיגיטאלי של אותו פריט דואר אלקטרוני, האם אתם באמת זקוקים לגרסה מודפסת? גבו את המסמך ושילחו אותו עבור עצמכם לתיקיה וירטואלית ברשת, שכנעו את האדם שאיליו מיועד המסמך שישתמש בו על המחשב .בקשו מהספק שלכם לשלוח לכם חשבונית דיגיטלית, תעברו גם אתם לחשבונית דיגיטלית.
בקרה וניהול של מערכי ההדפסה והצילום במשרד

הוספו קודים אישיים לכל מי שרוצה להדפיס או לצלם, הגבילו את הכמות החודשית, הגדירו במדפסת שרק מי שמגיע עם הכרטיס המגנטי שלו אל המכונה יכול להדפיס את החומר, ולא לשלוח הדפסה מרחוק, מנעו הדפסה צבעונית אשד תמיד יותר יקרה, מנעו בהגדרה הדפסה של חומרים שלא יוצרו במשרד, שימו בקומה מדפסת רב תחומית קומתית.

הציגו על מסך המחשב לפני הדפסה

אנו מדפיסים מידי יום עשרות דפים שלא לצורך שבתחילה נראים לנו חשובים ולאחר מספר ימים עוברים לסל וחסל! .תשאלו את המנקה אצלכם במשרד כמה ניירת הוא זורק מידי סוף יום, תעשו את המכפלות במספר העובדים, במספר הימים ובמספר הפחים ותגלו כמה ניירת נזרקת.כדי להימנע מהבזבוז השתמשו בפונקצית "הצג לפני הדפסה" לפני שאתם שולחים את המסמך למדפסת,תעבירו את כל הפקסים שלכם למערכת פקס למייל ותראו את כל המיילים נכנסים אל מערכת המחשב שלכם. כך תמיינו דואר זבל ולא תצטרכו להדפיס אותו לחינם.
הדפיסו לפורמט -PDF
כיום פורמט ה PDF הוא פורמט בינלאומי וחינמי המשמש כל משתמש מחשבים ביום יום. ייצוא ל-PDF מובן מאליו בערך כמו צירוף קובץ Word להודעת דואר אלקטרוני. שלחו קבצים דיגיטאליים במקום נייר, זה מאפשר לכם להגן גם על המסמך המקורי כדי שלא יהיו בו שינויים מיותרים.

לא לזרוק דפים משומשים

הפכו אותם לדפי ממו , קחו את הדפים עליהם יש הדפסות טיוטא עבור עבודות שצריכות דיון נוסף
גזרו אותם והשתמשו בהם במשרד במקום לקנות דפדפות או להדפיס דפי ממו מעוצבים, זה מראה שאתם "ירוקים" ואכפתיים לסביבה, אני גם נוהג ל"תרום" ניירת כזו שמקום שתלך לזבל או למיחזור אל גני ילדים כדי שהם לא יצטרכו לקנות ניירת חדשה לציורי הילדים

במידה ותשתמשו בחלק מהרעיונות אז אין לי ספק שתורידו את נפח הניירת במשרד ותחסכו גם כסף רב.

בהצלחה.

סימוכין:ממאמרי ארכיביון מס' 79

Rate this post
להצעת מחיר לחץ כאן