ארכיב – הבנק העולמי מעודד שימוש בשירותי ארכיב

world-bank

הבנק העולמי,שהינו תאגיד בינלאומי הכפוף למוסדות האומות המאוחדות הינו גוף המפקח על כלכלות העולם ומעניק הלוואות ותמריצים למדינות ברחבי העולם, הבנק נותן תוקף בפרסומיו לחיוניות ולחשיבות החוקתית בהפעלתם של שירותי ארכיב במדינות וזאת לצורך לתפקוד תקין ויעיל של ממשלים ארגונים וחברות מסחריות.

שירותי ארכיב על כל היבטיהם , קובע הבנק העולמי, הינם כלי חיוני לשקיפות, אחריות וממשל טוב ותקין. שמירת רשומות הינה חיונית להתנהלות ארגונים, הן פרטיים והן ציבוריים. הרשומות הינן עדות לפעילות ולמעשים של ממשלות וארגונים.

למשל, כל ממשלה שומרת חוק תלויה ברשומות בתי משפט, משטרה ובתי כלא. כדי להפגין אחריות כלפי אזרחיה, ממשלה נשענת על מסמכי מדיניות,ניירות תקציב,רשומות חשבונאיות,רשומות רכש,רשומות מס ומכס, רישום בוחרים ורישום רכוש ומקרקעין.

על מנת לספק שירותים ולהגן על זכויותיהם של אזרחים, על הממשלה להחזיק ברשומות של מסמכי פנסיה, רישומי ביטוח לאומי, רישומי לידה ופטירה, רישומי בתי חולים, רישומי בתי ספר ועוד.

תיעוד הסכמים,אמנות ,וכל התכתבות עם גורמים בינלאומיים הכרחית לניהול מדיניות חוץ אפקטיבית. שירותי הארכיב של המדינות יכולות לעזור בשמירה על היסטוריה ומורשת של עמים מדינות וארגונים מסחריים שכן כיום עם התפתחות המידע נעלמים מידעים רבים מידי יום ללא יכולת תיעוד ובכך נפגמות יכולות הממשל בכל מדינה לאחזר מידע ולנהל אותו בצורה יעילה.

הבנק העולמי אף מתנה בחלק ממדינות העולם מעבר לשיטות תיעוד ושירותי ארכיב המאפשרים לבנק גם לעקוב אחר הפעילות הפיננסית והאזרחית לצורך בקרה ושליטה טובים יותר.

במדינת ישראל עבר חוק ביוזמתו של משרד הכלכלה בראשותו של יוסי ביילין בשנת 1994 לפתיחה של שוק שירותי הארכיב והגניזה גם לחברות פרטיות בעקבות זאת החלו משרדי ממשלה חברות ממשלתיות מוסדות ציבוריים ורשויות מקומיות להשתמש בשירותי ארכיב פרטיים בצורה מקצועית ומתקדמת ושוק שירותי הארכיב בישראל התפתח והתקדם באופן המאפשר למשרדי הממשלה לנהל ולפקח על המידע בצורה יעילה ומבוקרת.

חברת ארכיביון שהוקמה בעקבות הפרטת השירותים ב1994 מנהלת עבור עשרות גופי ממשל בישראל רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות את הניירת והמידע ומעצימה את יכולותיהם לניהול המידע ולשקיפות מירבית.
בכך תורמת ארכיביון להיותה זרועה ביצועית של גנזך המדינה בפיקוח על המסמכים והניירת שמועברת לצורך שירותי ארכיב במתקני החברה.

גם אתם יכולים לקבל שירותים אילו מחברת ארכיביון באופן בטוח וחסכוני ולהתקדם במתן שירותי ארכיב וניהול המידע.
לפרטים נוספים 1-700-07-10-10

סימוכין: מתוך מאמרי ארכיביון מס' 29

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן