השפעת האייפון והאייפד על ירידה בצריכת הניירת במדינות המפותחות

office

כניסת המוצרים החדשים של תחום התקשורת הסלולארית הניידת כמתקני מחשב ניידים ורבי עוצמה גורמים למהפכה רבתי גם בצריכת הניירת במדינות המפותחות.
גילאי ה-15 ועד ל-30 המשתמשים באפליקציות ויישומים ממוחשבים ווירטואליים גורמים לכך כי כמויות הניירת יורדות, וכיום משתמשים יותר ויותר בקבצים דיגיטליים.
כתוצאה מכך עסקים רבים מחליטים לסרוק את הניירת הקיימת ולהפוך את כל סביבת העבודה לדיגיטלית ומתקדמת.

חזרה לחקיקה->
סריקת המסמכים הופכת את המסמך שהיה זמין בנייר בלבד לזמין דרך המערכת הממוחשבת.

מערכות ארכיב מתקדמות וזולות המותקנות גם כאפליקציה סלולארית הופכות את המשרד לנגיש וזמין יותר, וכעת נותר לדבר על רוחב הפס ומהירות הגלישה ונוחות העבודה עם המכשירים הסלולאריים.

עוד מונח שחשוב לקחת בחשבון עם המעבר לסביבה וירטואלית מלאה הינה אבטחת המידע , כיוון שפשוט מאוד כיום לפרוץ למערכות הסלולר וחברות רבות לא נזהרות , וניתן בקלות לבצע פריצה אל מערכות הסלולר , לעומת מחשבים נייחים או ניידים המצוידים במערכות אבטחת מידע מתקדמות.

לעומת הירידה בצריכת הנייר הניכרת לעין גם בגלל המשבר הכלכלי בארצות הברית ובאירופה, הרי שבסין ובהודו צריכת הנייר רק עולה, מרבית חומרי הגלם מגיעים מאתרים יערות מקומיים או מצפון אירופה וצפון אמריקה.חלק מחומרי הגלם מגיע גם מברזיל ומארגנטינה.

העידן הדיגיטלי עדיין לא הגיע למדינות המתפתחות , והדפסת הספרים המחברות והעיתונים עולה בהתמדה כבר 10 שנים והצפי הוא שתלך ותגדל בעשור הקרוב כיוון שקרוב ל 20 מיליון סינים עוברים מידי שנה לעיר מהכפר וגורמים לפתיחת בתי ספר ועליה בדרישה לנייר.

הירידה בשיעור הצריכה של הנייר במדינות המפותחות הינו נמוך מידי שנה אך תמידי, וחברות ייצור הנייר הבינלאומיות מעתיקות פעילות רבה אל סין והודו כיוון ששיעור הצמיחה שם כאמור , בתחום השימוש במוצרי נייר, בייחוד מאז 2008 גבוהה מאוד.

הייצור בהודו ובסין הינו בעיקר למען השוק המקומי וצרכיו הוא , ואין אפשרות כרגע בידיהם לספק ביקושים חיצוניים.

האייפון והאייפד בישרו מהפכה במובנים רבים והשפעותיהם ניכרות בעיקר בתחומי , ניהול המשרד, מהירות גלישה, פנייה לקהלים מבוגרים יותר היכולים להתחבר למסך המגע, ובעיקר לצרכני הספרים היכולים להשתמש בעיקר באייפד כספר דיגיטלי המייתר את רכישת הספרים.

הנייר ושימושיו לא ייעלמו בקרוב , וחברות וגופים עדיין ישתמשו בשירותי ארכיב, אך השימוש יהיה ממוקד ובעבור צרכים המתבקשים מאופי החומר הנשמר לצמיתות או שיש בעיה להפוך אותו לקובץ דיגיטלי.

סימוכין:ממאמרי ארכיביון מס` 88

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן