שוק שירותי הארכיב והמידע – שחקן מרכזי בשימוש בקרטונים

סקירה זו באה להראות את הנחיצות הגדולה לשירותי ארכיב בארצות הברית והן את גודל השוק של מיכלי הארכיב בו פועלת קבוצת ארכיב גרופ באמצעות חברת איזיבוקס.

על פי הפרסומים של הארגון הבינלאומי המאגד את יצרני ארגזי הקרטון בארצות הברית :

מיוצרים מדי שנה בעולם ארגזים מנייר קרטון בשטח כולל של 23 מיליארד מ"ר.
במונחים כספיים השוק מוערך בכ-17.4 מיליארד דולר נכון לשנת 2009. בעולם פועלים כ-1,550 מפעלים לייצור ארגזי הקרטון כאשר כ-50% מתוכם ממוקמים בארה"ב. הארגון מעריך כי השוק צמח בשלוש השנים האחרונות בכ-4.5% בממוצע ואומד את קצב הצמיחה בשנים 2010-12 בכ-4% בממוצע שנתי.
רוב הביקוש מגיע מארצות הברית והאיחוד האירופי אך בשנים האחרונות נרשם גידול ניכר בביקוש מצד סין ומדינות מזרח אירופה. היצרניות הגדולות לצד ארה"ב הן קנדה, יפן, גרמניה.
25% מהמיכלים המיוצרים בעולם משמשים לשוק שירותי ארכיב ואחסון מידע.

עד לפני כחמישים שנה הגופים היחידים שפעלו בתחום הגניזה היו גופים ממשלתיים שנוסדו במטרה לאחסן מסמכים בעלי חשיבות לאומית. התרחבותם המהירה של הגופים העסקיים שגרמה לצבירת מידע רב הביאה עימה את הצורך בניהול הידע הנצבר. הביקוש לשטחי אחסון ולמערכות המאפשרות נגישות למידע המאוחסן עלה בצורה משמעותית והביא להקמת גופים עסקיים הנותנים שירות בתחום זה. העברת הטיפול במידע לגופים המתמחים בכך אפשרו לפתור בו זמנית מספר בעיות:

א. שמירה מפני נזקים פיזיים – אחסון מסמכי ארכיב במקומות מוגנים מפני הצפות או שרפות ויצירת תנאיי אחסון מתאימים

ב. שמירה מפני גניבה או שימוש לרעה במידע המאוחסן – החברות שמתמחות מתקינות בדרך כלל אמצעי זיהוי המונעים שימוש לרעה במידע המאוחסן

ג. נגישות למידע – מערכות סיווג ומיון הנמצאים בשימוש חברות אחסון מאפשרים להגיע במהירות למסמך הדרוש.

שוק אחסון המידע ושירותי ארכיב בארה"ב:

מנהלת הארכיונים הלאומית (National Archives and Records Administration (NARA)) הוקמה בארה"ב בשנת 1934 במטרה לאחד את הארכיונים של הגופים הממשלתיים. האיחוד אפשר סיווג מחדש של המסמכים שאוחסנו ונגישות נוחה יותר למידע הכלול במסמכים אלה. בנוסף למסמכים בעלי חשיבות לאומית המאוחסנים בבנייני הארכיון הלאומי בבירת ארה"ב, סניפי המנהלה פועלים ב-17 מדינות נוספות.
הגוף העסקי הגדול ביותר הפועל בתחום אחסון המידע והארכיב בארה"ב הינו חברת Iron Mountain שהוקמה בשנת 1951 במכרה נטוש בצפון מדינת ניו יורק, מיקומם של הארכיונים מתחת לפני השטח נועד להגן על המסמכים הכלולים בהם מפני התקפה גרעינית. המיזוגים שבוצעו ע"י החברה והנפקתה בבורסת ניו יורק אפשרו לה להפוך לחברה המובילה בתחום אחסון המידע בארה"ב. כיום בחברה מועסקים 18,600 עובדים ב-953 סניפים המפוזרים ב-37 מדינות ברחבי העולם.
.
חברת Public Storage, Inc היא אחת החברות הגדולות לאחסון עצמי של ציוד. החברה משכירה 2169 שטחי אחסון עם שטח כולל של כ- 50 מיליון מטר רבוע ב- 38 מדינות ברחבי ארה"ב וכן במספר לא מבוטל של מדינות באירופה ומספקת בין היתר ציוד אחסון נדרש. לאחרונה התמזגה החברה עם חברת Shurgard ובכך הפכה לחברה הגדולה בתחום האחסון העצמי. היקף המכירות של החברה ב- 2006 הגיע ל- 1.381 מיליארד דולר עם שווי שוק נוכחי של קרוב ל- 15 מיליארד דולר.
חברת AMERCO בעזרת חברת הבת U-Haul International מספקת שירות דומה, עם מחזור ב- 2006 של 2.106 מיליארד דולר ושווי שוק של 1.5 מיליארד דולר.
חברת Sovran Self Storage Inc סיימה את 2006 עם מחזור מכירות 166 מיליון דולר ושווי שוק של 1.1 מיליארד דולר.
חברת U-Store-It Trust סיימה את 2006 עם מחזור של 213 מיליון דולר ושווי שוק נוכחי של 1.02 מיליארד דולר.
ישנן עוד חברות בארה"ב, רובן חברות מקומיות כמו The Archive Company באוהיו וכמובן עוד רבות אחרות.
לקוחות גדולים נוספים הינם האוניברסיטאות ומוסדות ההשכלה הגבוהה שמחזיקות כל אחת ארכיון וזקוקות לשירותי ארכיב.. כמו כן ארכיונים לאומיים ממשלתיים, ורשתות השיווק הגדולות שמוכרות ציוד משרדי.

על מנת לנהל את כמות המידע העצום המאוחסן הן בארכיונים ממשלתיים הן בחברות עסקיות ולנצל בצורה מיטבית את שטחי האחסון העומדים לרשות הגופים האלה יש צורך במיכלי ארכיב ייעודיים שישמרו את המסמכים המאוחסנים מפני נזקים.

לפרטים ומידע נוסף ניתן לפנות לחברת ארכיביון .

סימוכין:ממסמכי ארכיביון מב` 49

Rate this post
להצעת מחיר לחץ כאן