מיחזור נייר בארצות הברית

במדינות רבות ישנה מודעות רבה למחזור נייר, אזרחי ארצות הברית מחויבים להפריד פסולת בביתם, פסולת נייר, קרטון, פלסטיק ועוד. לכן בארצות הברית לעומת ישראל אחוז מחזור הנייר מסך פסולת הנייר הינו גבוה בצורה משמעותית .

תהליך מחזור נייר הוא שלב הפיכת פסולת נייר או פיסת נייר למוצר שמיש.
כדי להשיג זאת הסיבים מופרדים והופכים לדפים חדשים של נייר או ששורפים את הנייר כדי ליצור אנרגיה.
למרבה הצער, נייר הוא תוצר הפסולת הגדול ביותר. חלקו של הנייר בפסולת מוצקה מוערך בין שליש לארבעים אחוזים מהפסולת.
נייר הוא המוצר הממוחזר ביותר בארה"ב. לאורך העשור האחרון מוחזרו 45 מליון טון של נייר בארצות הברית בממוצע בכל שנה שהם 45% מכלל מוצרי הנייר בשימוש.
ללא ספק מדובר באחוז מחזור מכובד, הבעיה היא שאחוז מחזור הנייר בארה"ב קפא של שמריו. אחוזי המחזור אינם גדלים. נוסף לכך, 74% מהיוזמות למחזור הגיעו מצד תעשיית נייר , כיוון שמחיר הנייר ועיבודו הפכו ליקירים יותר , קשה יותר לכרות יערות ולכן הפנייה אל פסולת הנייר הינה הכרחית וטבעית בנסיבות שנוצרו.
מסתבר כי הדרישה לנייר ממוחזר בארה"ב אינה כה גדולה בהשוואה לאירופה, במיוחד משום שמוצרים אלו יותר יקרים ממוצרים שלא מנייר ממוחזר.
הסיבה לכך היא שעלות העיבוד של הנייר הממוחזר עדיין יקרה, בייחוד באזורים המשופעים בעצים, כמו צפון ארצות הברית וקנדה בהם לא רק תעשיית הנייר משתמשת בצורה ניכרת בעצים אלא גם תעשיית העץ, אשר משמש כחומר גלם לבניה באופן משמעותי.

למחזור נייר יש השפעה גדולה על איכות הסביבה. תהליך המחזור עצמו מנצל פחות אנרגיה ומים מאשר ייצור נייר מעצים וכן גורם פחות זיהום אוויר ומים.
נזקים סביבה יכולים נוצרים כאשר נעשה שימוש בכלור לצורך הלבנת נייר. למרבה המזל, ישנן תחליפי כלור לשימוש בעת תהליך ההלבנה.

תהליך מחזור הנייר הופך להיות קל יותר ויותר. לרוב הערים יש תוכניות ותשתית לפינוי ומחזור אשפה ללא עלות נוספת. תושבים פשוט צריכים לשים את המוצרים הניתנים למחזור בפח בדיוק כפי שהם עושים עם האשפה הרגילה. ברוב הערים ישנם גם מרכזי מחזור נייר בהם ניתן להביא נייר למחזור בלי עלות נוספת.

אין שום סיבה לא למחזר נייר ובכך לעזור ולשמור על איכות הסביבה.

דרך חינוך למחזור נייר, גריסת נייר ושימוש חוזר בו נפיק את המירב ונוכל לשמור על סביבה ירוקה יותר.

לפרטים נוספים פנו לאתר מיחזור ירוק לנייר.

סימוכין: ממאמרי ארכיביון מס` 66

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן