מיחזור או שימוש בנייר גרסת חברות הארכיב

ישנה תחושה רציונאלית בקרב משתמשי הנייר כי תמיד יוכלו להשתמש בנייר, בכיר בחברת פיננסים אמר לי כי הוא צריך לעבור על מאות דוחות של חברות כל חודש , הוא מקבל את הכל סרוק או בצורת קובץ אליו למחשב ועם זאת מדפיס את הכל ויושב לקרוא כי זה יותר נוח.

הוא שאל אותי, אתה מכיר מישהו שלא מדפיס היום? .נכון שזה לא "ירוק" אבל זה יותר נוח. אמרתי לו שהילדים שלנו יהיו שונים,כי הם כל היום מול המחשב והם כבר התרגלו לקרוא מהמסך, נייר נראה להם משהו ארכאי, כולם משתמשים כבר באייפד והטכנולוגיות הולכות ומתפתחות. עם זאת, החלטתי לבדוק את הנושא וגיליתי שלמרות הגידול ברשומות הדיגיטליות, משרדים וחברות ממשיכים לייצר רשומות נייר להשמדה ולאחסון.
נראה כי חזון המשרד ללא הנייר נשאר בחזקת מיתוס. כך, לפחות, לדברי דוברים בכנס למחזור נייר שנערך לאחרונה בשיקגו.
למרות שיותר מסמכים עסקיים נוצרים ומתוחזקים דיגיטלית, ארגונים וחברות עסקיות עדיין משתמשים בנייר.

רשומות דיגיטליות מספקות גישה מהירה יותר, הפצה קלה יותר,הסיכוי לתייק אותם בצורה לא נכונה נמוך יותר והעלות לאחסונן זולה יותר. משום כך רשומות דיגיטליות נעשות יותר ויותר פופולאריות. למרות זאת, עוד הדרך ארוכה עד שרשומות דיגיטליות יחליפו לגמרי מסמכים מנייר.
עסקים אמריקניים מייצרים 90 מיליארד מסמכים בשנה. המסמך מועתק 11 פעמים בממוצע,ולחברות ארכיב בארצות הברית זה עושה טוב לעסקים. 90 מיליארד מסמכים אומר גם למעלה מ 70 מיליון מיכלי ארכיב מלאים בניירת מידי שנה , המסמך הופך לעיתים קרובות לנייר גם אם הוא נוצר דיגיטלית. בשל סיבות אלו כמו גם הלחץ הגובר למחזר ומודעות גוברת לבעיות של אבטחת מידע , נמשיך לראות את דור ההמשך של מסמכים מנייר.

תעשיית ניהול המידע והרשומות עברה שינויים רבים במהלך השנים כתוצאה מהגידול ברשומות האלקטרוניות. מהבדיקה שערכתי עולה כי לפני 30 שנים בשנות ה-80 של המאה ה-20 ,שיעור הצמיחה של שירותי איחסון בארצות הברית מלקוחות חדשים המייצרים ניירת היו בגובה של כעשרה אחוזים בשנה. שיעורי הצמיחה של השירות מלקוחות קיימים היו 8% בשנה. במהלך השנים חל פיחות בצמיחת ענף שירותי הארכיב בארצות הברית כתוצאה מרוויה אבל עם זאת בעשור האחרון התעשייה צמחה בשיעור של כ – 5% בשנה בממוצע רב שנתי.

לדברי העוסקים בענף הטכנולוגי, הנייר לא יעלם בעשור הבא. "אחסון לטווח ארוך יישאר בנייר בגלל השינויים הרבים בפורמטים באלקטרוניים. הנייר נשאר חסין לשינויים וניתן לאחזר אותו בקלות."

ערכתי גם שיחה עם מנכל של מפעל מחזור נייר שציין בפניי כי איסוף הנייר שלהם צמוד לצמיחה במשק הישראלי , בשנים בהם צמח המשק הישראלי הם הצליחו להגדיל את האיסוף ומחזור הנייר בהתאם לצמיחה של המשק , ובשנות מיתון הם הראשונים שחוו את הירידה בפסולת הנייר דבר שאילץ אותם לייבא פסולת נייר מחו"ל.

כל זאת הן מהשוק הישראלי והן משוק האמריקאי בא ללמדנו כי, שימוש בנייר יהיה נפוץ בקרב מגזרים רבים גם בעשור הבא הנראה לעין. תהיה ירידה משמעותית עם כניסת טכנולגיות ועזרי מחשוב חדשים , אבל זמן ההטמעה והחינוך לשימוש מועט יותר בנייר ומחזורו יהיו ארוכים.

לפרטים נוספים פנו לאתר מחזור ירוק לנייר.

סימוכין:ממאמרי ארכיביון מס` 67

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן