המיחזור בסין יציל את יערות הגשם

rainforest-canopy

זהו מאמר העוסק בתעשיית הקרטון והנייר בסין והשפעתה הגלובלית על יערות הגשם. התמורות שעוברות על הכלכלה הסינית משפיעות לא רק על תרבות הצריכה העולמית אלא גם ובעיקר על הסביבה שלנו. מרגע שצרכן יכול לקנות מוצר בעלות נמוכה יותר , הסבירות שיחשוב על הסביבה שלו קטנה, לכן מוצרי פלסטיק נקנים בכמויות גדולות, ועלות מוצרי קרטון ונייר המיובאים מסין נחטפים מהמדפים כיוון שעלות כח האדם בסין נמוכה באופן ניכר ממערב אירופה וארצות הברית.

למרות הנאמר עד כה לפי דו"ח חדש שפרסם Forest Trends , ארגון ייעור בינלאומי, בשנת 2007 ,תעשיית מיחזור נייר הסינית עשויה להציל את יערות ברחבי העולם מהרס. תעשיית הנייר הסינית הינה שוק אדיר עבור נייר ממוחזר והדרישה לחומרי גלם עוברת את ההיצע.
על פי הדו"ח , בין השנים 1996-2006 עלה הייבוא הסיני של חומרי גלם לתעשיית הנייר ב – 500% . 19 מליון מטרים מעוקבים של נייר מנוצל.

בשנת 2004, הצריכה של פסולת נייר בסין הייתה 28,800,000 טון. מספר זה מתחלק ל – 16,510,000 טון פסולת נייר ביתית ו -12.3 מיליון טונות של פסולת נייר המיובאים. שיעור המחזור של פסולת נייר היה 33.4% ושיעור השימוש היה 58.2%.שיעור הנייר הממוחזר מגיע ל – 52% מכלל הנייר. היבוא של פסולת נייר מגיע לחצי מנפח הסחר העולמי של פסולת נייר והדרישה הולכת וגדלה.
הנייר המנוצל מגיע בעיקר מארצות כמו ארצות הברית, הולנד, גרמניה, יפן,סין עצמה והונג קונג. ייצוא הנייר האמריקני לסין מהווה כמחצית מכלל ייצוא הנייר כולו . כמו כן,כשליש מפסולת הנייר של בריטניה וקנדה מגיעות לסין.

כיום, 60% מחומרי הגלם והסיבים עבור תעשיית הקרטון והנייר הסינית מקורן בנייר ממחוזר.
סין היא צרכנית חומרי הגלם הגדולה בעולם והיא ,למשל, מנעה את השלכתם לאשפה של 65 ! מליון טון של נייר וחומר גלם בארצות הברית,אירופה ויפאן.
בשנת 2006 , השימוש של סין בנייר ממוחזר הציל 54 מליון מטרים של עצים, כיוון שלא היה צורך לכרות אותם.
למרות זאת, הדרישה ההולכת וגדלה הן בשוק המקומי והן בשוק הבינלאומי , גורמת לשוק הסיני לחפש מקורות נייר בארצות בהן ניהול משאבי הטבע והיערות אינו טוב.

הביקוש הסיני האדיר לנייר ממחוזר משפיע על תעשיית הנייר העולמית וכן גם הישראלית בכמה מישורים.

האתגר הסביבתי הגדול ביותר הקשור לתעשיית הנייר בסין הוא למנוע את הדרישה ההולכת וגוברת לסיבים שגורמת להרס יערות במדינות כמו אינדונזיה ומזרח רוסיה . נייר ממוחזר יכול לספק רק חלק מהדרישה הסינית וקיים חשש לגיטימי שהצמיחה העתידית של תעשיית הנייר של סין תקרה על חשבון היערות הטבעיים באזורים טרופיים שכבר נמצאים תחת מתקפה.

בנוסף ,ניתן לומר בוודאות כי הצריכה הגדולה של תעשיית הנייר הסינית גרמה להעלאת מחירי הנייר ולמוצרי נייר בכל העולם, אך גם דרישה לטכנולוגיות מחזור נייר טובות יותר,למיכון יעיל יותר ולפיתוח כימיקלים לנייר.

ככל שטכנולוגיות של מחזור נייר מתפתחות , כך יהיה ניצול טוב יותר של נייר ממוחזר ויופקו ממנו מוצרי נייר טובים יותר. מדובר באריזות,עטיפות, קרטונים ועוד.
תעשיית הנייר הסינית היא כיום המנוע שדוחף ולוחץ לטכנולוגיות ושיטות טובות ויעילות יותר לאיסוף, מיון וטיפול בנייר. לפיתוח כימיקלים יעילים יותר לעיבוד נייר ולמיכון מודרני יותר.

כל ההתפתחויות הטכנולוגיות הללו ייטיבו, בסופו של דבר, עם תעשיית הנייר העולמית וכן הישראלית.

סימוכין: ממאמרי ארכיביון מס' 83

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן