רשלנות בגיבוי מערכות מידע גבתה מחיר יקר בבית חולים אסותא

medical

לאחרונה נודע כי בבית חולים אסותא במחלקת הפריות, קרס המחשב המחובר אל היחידה ששומרת על הביציות המופרות בקירור. כתוצאה מקריסת המחשב, יחידת הקירור הפסיקה לעבוד, הטמפרטורה עלתה ובתוך דקות אחדות ביציות מופרות שהיו מיועדות להשתלה בתשע אמהות נפגמו ובית החולים נאלץ להשמידן.

אין לתאר את עוגמת הנפש שנגרמה לזוגות שהמתינו שנים ארוכות להפריה. אך ניתן ללמוד ממקרה זה כי באמצעות הכנה מתאימה של תוכנית שרידות עסקית מתאימה הביציות היו ניצלות ולא היה נגרם כל נזק.

מהי תוכנית הפעולה הרצויה :

ראשית למפות את כל הכשלים האפשריים בחומרה ובתוכנה. יש לדאוג כי למערכת המחשב ישנה מערכת תומכת העולה בכל מקרה בו יש כשל במערכת הראשונה וזאת באופן מיידי. כל מערכת חומרה תהיה בעלת אמצעים כפולים של ספקי כוח, לוחות אם, מעבדים, כך גם יש לנהוג לגבי מערכות התוכנה. כמובן שאת המערכות יש לגבות במערכות חשמל משניות אשר אינן נסמכות על מערכת החשמל הארצית אלא על מערכות אל פסק וגנראטורים הנכנסים לפעולה מיד עם קרות תקלה.

במקרה ואמצעים אילו היו מופעלים, כפי שלארגונים רבים ישנם מערכות כאילו, אזי לא הייתה נוצרת סיטואציה בה נגרם נזק בלתי הפיף ועוגמת נפש רבה. שילוב של מערכות ארכיב וגיבוי מאפשרות לשחזר ולמפות כל תקלה או נזק אפשרי ולפעול באמצעות תחזוקה מתאימה כדי למנוע אותם.

סימוכין:ממאמרי ארכיביון מס' 51

5/5 - (1 vote)
להצעת מחיר לחץ כאן