חברת נדל"ן מובילה בתל אביב גילתה אוצר מסתתר בבית ישן ביפו

הפליאה וההפתעה שעלו מפניו של סמנכ"ל הכספים אצל אחד מלקוחתנו כשבישרנו לו שמצאנו להם מגרש של חצי דונם בת"א היו רגע שישאיר חותם לתמיד.

 

סיפור המקרה מתאר נחישות והתמדה בשכנוע לקוח שלנו שהוצאת חומר לארכיב חיצוני ייטיב איתו ויחסוך לו עשרות אלפי שקלים בשנה, אבל לא שיערנו

שבד בבד עם הוצאת החומר וטיוב הנתונים לא רק שלא תהיה הוצאה אלא שנמצא בעבורו מסמכי בעלות על מגרש ששוויו 3 מיליון ₪ ברחוב ראשי בתל אביב.

לחברת הנדל"ן המובילה נכסים רבים ברחבי ת"א וחלקם נמצאים ביפו. מאחר וחלק מהם נזקק לשיפוץ , הם הפכו במרוצת השנים למחסן עבור ציוד ומסמכים של החברה.

כאשר פנינו אל החברה ובדקנו האם ניתן לקיים פגישה בנוגע למתן שירותי ארכיב תוך הבטחה שמהלך זה יחסוך להם כסף נשמעה סקפטיות מצד מנכ"ל החברה

אך יחד עם זאת נענה לאתגר והציע שנבוא לפגישה וסיור במתקנים.

הגענו לדירה בבית מגורים ביפו. בקומה שניה , דלת מעץ , בתוך הדירה היו מסודרים בחדרי הבית בכונניות ובערימות קלסרים ותיקים שונים.

מיד הבנו שאין מושג לסמנכ"ל הכספים או למנהל הנכסים שלהחברה מה קיים ומה לא וישנה הזנחה של שנים רבות.

 

תוכנת ניהול הנכסים של החברה לא הייתה מדויקת ולא היו מחוברים אליה מסמכים או רשומות פיזיות מהמחסן שנמצא בדירה או מסמכים סרוקים כלשהם.

ולכן מעבר לחוסר הידיעה לא ניתן היה גם עם רוצים לחפש תיק מסוים להגיע אליו במחסן מאחר ופרויקטים שונים אוחסנו באותה כוננית , משנים שונות, עם מחלקות שונות של הארגון.

 

החשש המרכזי שלי היה שהמקום עלול להיפך ברגע למלכודת אש.

לא היה במקום כל מתז, שלא לאמר מטף או פתחי איוורור , לא ביצוע הדברה ולא ניקיון  ומספיק שמישהו מבחוץ היה מדליק גפרור או סיגריה כדי שהמקום יעלה מיד באש.

 

מצאתי אוזן קשבת ונמצא אצל הלקוח התקציב המתאים והתחלנו בעבודת האריזה והטיוב של הנתונים

קיבלנו מהחברה קובץ נתונים של תיקי נכסים , דירות, מגרשים, והיינו צריכים לבצע התאמה .

 

בתום שבוע של עבודה לאחר אריזה של אלפי קלסרם ותיקים ובסיום טיוב הנתונים ובקרת האיכות , נמצא בידינו חוזה רכישה של מגרש בגודל חצי דונם ברחוב ראשי בדרום תל אביב.

שלא היה בקובץ ולא בשום תיעוד של החברה.

אבל לא היה ספק לסמנכ"ל הספים לאחר בירור קצר בטאבו שהמגרש אכן שייך לחברה.

 

המסקנה היא שלא תמיד מוצאים אוצרות, אבל מה שקרה הוא שהחברה יצרה לעצמה שרידות והמשכיות עסקית , העבירה את החומר ממקום מוסכן למתקן מודרני עם אבטחה ובטיחות מקסימליים.

שיפרה לעין שיעור את יכולת ניהול המידע וחסכה כסף רב.

אם גם אתם רוצים שנעזור לכם לצאת מהבלגן בשירותי ארכיב או סריקה שלחו לנו מייל עכשיו ונעזור לכם במהירות.

 

המקרה המתואר אמיתי , פרטי הלקוח שמורים בחברה.

רונן כהן צמח, מנכ"ל.

Rate this post
להצעת מחיר לחץ כאן